Selénia rally
Selénia rally története:
Mint általában minden jó dolog, így az Alfa Romeo Club Magyarország – Selénia rally rendezvénye is egy ötletelésből született meg. A klub első elnöke, Takács Ákos gondolt ki egy olyan versenyt, ahol a legszerényebb és a legerősebb teljesítményű Alfa Romeo is egyforma esélyekkel indulhat, a verseny „alapköve” ugyanis, hogy a résztvevőknek a KRESZ szabályait szigorúan betartva kell teljesíteniük a távot. A tájékozódást itiner segíti, mely helyes használatával a versenyzők megtalálhatják azon állomáspontokat, ahol a feladatlapon feltett kérdésekre válaszolhatnak, vagy épp megoldhatják az ügyességi feladatokat. A versenynek van egy titkos szintideje, amit a szervezők határoznak meg ellenőrző pályabejárásokkal. Az ettől való eltérést büntetőpontokkal díjazzuk, amit a feladatokra kapott összesített pontszámokból vonunk le. Az elért pontszámok alapján soroljuk az indulókat, a titkos szintidőt pedig az eredményhirdetéskor ismertetjük.
Végh István és Szabó András kezdték meg a Selénia Rally szervezését a sokak által nagyon kedvelt Diósjenői helyszínen, és ezekben a kezdeti években 5-6 fő tevékenykedett mellettük a lebonyolításban. 2006-ban Érdi György vette át a stafétát, az utóbbi években és jelenleg pedig Kraszna Attila, Végh István és Dávid László a három szervező, az ő munkájukat ma már 20-25 fő segíti. A rally kezdetek óta a klub legkedveltebb eseménye, évről évre emeljük színvonalát, mindig valami újat teszünk hozzá, miközben a versenyzői visszajelzéseket is igyekszünk figyelembe venni és teljesíteni. A rendezvény ma már olyan sikeres, hogy egy komoly magnak ez az elsőszámú találkozója, akik követik a versenyt bárhová is tűzzük ki a rajt helyszínt Magyarország térképén, de évről évre komolyabb az érdeklődés újabb jelentkezők oldaláról is.
Külön szeretnénk bemutatni a legfőbb támogatónkat, az Elaforg 2000 Kft-t, mely a legelső rendezvény óta meghatározó részese az esemény lebonyolításának, valamint biztosítja a nyertesek díjazását. Az Elaforg 2000 Kft az Alfa Romeo gyári ajánlású kenőanyagainak magyarországi forgalmazója és gyári, illetve után gyártott alkatrészek kis- és nagykereskedője. Sokat köszönhetünk ennek a lelkes csapatnak, akik fáradságot nem ismerve, évről évre egyre komolyabb megjelenéssel, kreatív feladatokkal képviselik magukat a rendezvényünkön. A start/cél állomáson kitelepült bemutató sátorban ismerkedhetnek a résztvevők az általuk forgalmazott termékekkel, illetve kedvezményes vásárlási lehetőség van Alfa Romeo alkatrészekre, kiegészítőkre is. Természetesen nem feledkeznek meg a legfiatalabb alfás nemzedék képviselőiről sem, akik játékokkal űzhetik el az időt, míg megkezdődik az eredményhirdetés.
Az Elaforg 2000 Kft. nem csak a start/cél helyszínen van jelen, hanem külön állomáshelyen is várják a versenyzőket, ahol egy totó segítségével vizsgálják a versenyzőpárosok szaktudását az egyre bővülő gyári ajánlású kenőanyagok ismeretéből, illetve több alkalommal is izgalmas autós ügyességi feladatokkal mérik fel a lelkes résztvevők ügyességét.
A verseny helyszínei
Az első verseny 2000-ben került megrendezésre, ez egy rövid kis etap volt Budapesti indulással. A következő évtől kezdődően 5 alkalommal Végh István tagunk kedvenc kis településére Diósjenőre költözött a Rally. A Börzsöny szinte kínálta magát erre a rendezvényre, ezért is látogattunk el oda annyiszor, pazar környezetben, szép helyeken autózhattak a verseny szerelmesei. 2006-tól Pécs és környéke következett a sorban, ezt a környéket 4 évig járták be az Alfák. Szerpentinek, borvidékek, izgalmas feladatok váltogatták egymást az útvonalon. 2010-ben búcsút vettünk Pécstől, és az ország másik szegletében folytattuk a rallyzást, Hercegkútról rajtoltak el, és érkeztek vissza az alfások. A Götz pincészet volt a rendezvény vendéglátója, mely finom vacsorával és remek borokkal vendégelte meg a csapatot, a környezet pedig itt is rabul ejtően szép volt. Kellemes emlékekkel intettünk búcsút az ország keleti szektorának, XII. versenyünket ugyanis már a Balaton vonzáskörzetében tartottuk meg, ahol Veszprém városában volt a rajt/cél helyszín. A verseny útvonala érintette a Tihanyi félszigetet is, ahol többször is oda-vissza megjárattuk a versenyzőket. A Balaton dimbes-dombos útvonala után, meglátogattuk az Alföldet is, a XIII. Rally útvonala Kalocsa és környéke volt. A rajthelyszín a Diósjenői helyszint idézte fel bennünk, ahol családias piknikezős eredményhirdetésre várós délutánt töltöttek el a résztvevők. Kis időre visszatértünk a gyökerekhez, azaz 2013-ban a XIV. rajt újból Diósjenőrre költözött, ahová visszatértünk kicsit nosztalgiázni, újból a Börzsöny tájait járni. A XV. rally a Zsámbéki vezetéstechnikai pályáról indult, majd New Yorkba-n fejeződött be, pontosabban az etyeki filmparkban. Amíg a feladatlap javítók dolgoztak, elözönlötték a díszletvárost az Alfák, így egy kicsit mindenki Brooklyn utcáin képzelhette el magát. 2015-ben, a XVI. versenyen a pazar környezetben elterülő Pannónia Golf & Country-Club volt az Alfák starthelye, majd a Sóskúti Lovas és Élményparkban érkeztek célba. A XVII. rajtnak egy kis völgyben elterülő Szarvaskőt jelöltük meg, ekkor a bükki kanyargós szerpentineken megint csak jót autózhattak a versenyen részvevők. A XVIII. rendezvényhez, a Várpalotán található reprezentatív Thury vár adta a rajt/cél állomás helyszínét, a XIX. rallyi pedig az Örségben került megrendezésre, ahol Hegyhátszentjakabról indultak, és oda érkeztek vissza a lelkes tagok. A rendezvény fényét emelte, hogy az Alfa Romeo magyarországi márkanagykövetei is tiszteletüket tették a rendezvényen, akik persze el is indultak a versenyen. 2019-ben Hollókőt látogattuk meg, majd két év kényszerpihenő után a Rally újult erővel folytatta hagyományait Szarvason. 2023-ban a keleti végek után ismét nagyot ugrottunk, és a Mecsek északi oldalát érintve, Dombóvárra látogattunk.
Az eltelt évek alatt a kezdeti baráti találkozó lassan meghatározó régiós eseménnyé vált, mely az adott tájegység, illetve az ottani települések bevonásával országos hírnévre tett szert. Önkormányzatok, idegenforgalmi és más szervezetek támogatásával és részvételével egyre szélesebb kőrhöz jut el rendezvényünk híre, mely növeli mind a klub, mind a márka hírnevét.
Az eddigi Selénia rallyk időpontja és helyszíne:
- 2000.05.14. Budapest – Zsámbék – Páty – Budapest
- 2001.05.12. Diósjenő – Börzsöny
- 2002.05.26. Diósjenő – Börzsöny
- 2003.05.17. Diósjenő – Börzsöny
- 2004.05.22. Diósjenő – Börzsöny
- 2005.05.21. Diósjenő – Börzsöny
- 2006.05.13. Pécs és környéke
- 2007.05.19. Pécs és környéke
- 2008.05.24. Pécs és környéke
- 2009.05.23. Pécs és környéke
- 2010.05.15. Hercegkút
- 2011.06.25. Veszprém és környéke
- 2012.05.12. Kalocsa és környéke
- 2013.05.11. Diósjenő – Börzsöny
- 2014.05.17. Zsámbék – Tata – Etyek – New York
- 2015.05.17. Alcsútdoboz – Csókakő – Pákozd – Sóskút
- 2016.05.07. Szarvaskő – Eger
- 2017.05.13. Várpalota
- 2018.05.12. Hegyhátszentjakab
- 2019.05.11 Hollókő
- 2022.05.14 Szarvas
- 2023.05.13 Dombóvár
- 2019.05.11 Hollókő
- 2022.05.14 Szarvas
- 2023.05.13 Dombóvár
Támogatóink:
- Elaforg 2000 Kft
- FCA Közép-Kelet-Európa
- Alfa Amore
- Autó Forrás Kft
- Ábel Autóház
- Campari
- Csetényi Polgármesteri Hivatal
- Csörgő Autószerviz
- Diósjenői kemping
- DrivingCamp Hungary vezetéstechnika centrum
- Ferrari Parfüm
- FerráM Group Kft
- Götz Pincészet
- HELL energiaital
- iData
- Polgár Pincészet
- Motorola
- Tihanyi Panoráma Hotel
- IMMI-KER Kft
- Kárászy Kft – Einbach
- Korda filmstúdió
- Pannónia Golf Club
- Öko-Park Panzió-Kemping
- Pappas Auto Kft
- Zirci Apátság
- Várpalota – Thury vár
- Várpalota városvezetés
- Tonino Lamborghini
- Őrségi Nemzeti Park
- Széll Kálmán Kastélyszálló Rátót
- St. Gotthard Spa & Wellness
A résztvevők írták:
Nagyszerű élmény volt, izgalmas játék fantasztikus környezetben.
Teimel Alexandra – 2001
Fantasztikusan sikerült napot tudhatunk magunk mögött.
Ragoncza Ádám – 2002
A harmadik éve vettem le a kalapom a szervezők előtt, harmadik éve hajoltam meg mélyen a munkájuk, odaadásuk előtt.
Gönczi Csaba – 2003
Állok tetőtől talpig ajándékokkal elhalmozva, és mindenki gratulál. Mi lettünk az elsők!!!
Gönczi Csaba és Éva – 2007
Jövőre azon leszek, hogy hasonlóan izgalmas és sokszínű versenyben védjem meg a címet.
Cser András – 2008
A villányi borúton és a Mecsek hegyvidékein élvezetes volt vezetni, nekünk különösen jó emlék marad, mivel az első és az utolsó pécsi Selénia Rallyt is sikerült megnyernünk.
Vörös Viktor – 2009
A jó helyszínválasztás miatt a délután folyamán igazi piknikhangulat alakult ki.
Kretskó Vilmos – 2012
Ez volt az első, de teljesen biztosan állíthatom, nem az utolsó Selénia Rallym.
Bohácsi László – 2013
Csodás napot töltöttünk el nagyon jó társaságban. Örülök, hogy ide tartozhatok!
Boros Gergely – 2014